Η Μαγεία ίσως να μην είναι αυτό που νομίζουν οι περισσότεροι. Για την ακρίβεια, μάλλον είναι πολλά περισσότερα, ή τα πάντα. Η ίδια η ζωή είναι ολόκληρη Μαγεια. Και δεν μιλάμε μόνο για την θαυματουργή φύση της ζωής, αλλά και για την αυτούσια την διαδικασία της δημιουργίας ζωής ως μορφή μαγείας.
Ζούμε σε ένα μαγικό κόσμο σήμερα όμως; Φυσικά, αφού δίχως την Μαγεια δεν θα υπήρχε τίποτα. Η Αληθινή Μαγεια αφορά την κίνηση και την δυναμική της ανθρώπινης ψυχής, κάτι που οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, Έλληνες και άλλοι σημαντικοί πολιτισμοί γνώριζαν πολύ καλά.
« Κάθε Τεχνολογία επαρκώς αναπτυγμένη, είναι πανομοιότυπη με την Μαγεία» – Arthur C. Clarke
Για τους Αρχαίους Αιγύπτιους η Μαγεία δεν ήταν μόνο μία σειρά από ανθρώπινες πρακτικές ή τελετουργικά, αλλά η ζωτική ενέργεια που διαπερνά και ενεργοποιεί τον κόσμο. Ήταν μία εσωτερική ενέργεια που οι άνθρωποι μπορούσαν να προσεγγίσουν, να ενεργοποιήσουν και πιθανότατα να κατευθύνουν. Οι Αιγύπτιοι κατανοούσαν την μορφή της μαγείας ως την μορφή ενός Θεού ονόματι Heka, που αντιπροσώπευε την πρωτόγονη Κοσμική ενέργεια που υπερέβαινε κάθε επίπεδο ύπαρξης. Ήταν μία ενέργεια που «ζωντάνευε» τα σώματα των Θεών και των Ανθρώπων, καθώς και των φυτών αλλά και κάθε άψυχου πράγματος που βρίσκεται στον κόσμο μας. Έτσι το κάθε τι ήταν ποτισμένο με αυτή την Μαγεια, που ήταν μία πνευματική ζωτική δύναμη. Μέσα από τον θεό Heka όλα τα πράγματα της υλικής σφαίρας ύπαρξης μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν με τον Πνευματικό κόσμο. Ο Heka – η Αυτούσια Μαγεια δηλαδή – αντιπροσώπευε και την ενεργοποίηση της ψυχής του ατόμου. Οι Αιγύπτιοι πίστευαν πως μία από τις λειτουργίες της Μαγείας ήταν να ενεργοποιεί την ψυχή μέσα στο ανθρώπινο σώμα. Όπως αναφέρει ο Jeremy Naydler :
«Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι κατανοούσαν πως για να φωτιστεί ο άνθρωπος θα πρέπει να αναλογιστεί την κοσμική φύση του. Θα πρέπει να κατανοήσει πως κάτι βαθύτερο είναι κρυμμένο μέσα στην Ανθρώπινη φύση, κάτι μη Γήινο, μία Κοσμική Μαγική Αρχή…»
Η Κοσμική αρχή στην ανθρώπινη φύση είναι η Μαγεια, ή εκείνη η ζωογόνα ενέργεια του Κόσμου μέσα μας. Και εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε το κατάληλλο λεξιλόγιο που διαθέτουμε σήμερα για να παρατηρήσουμε και να περιγράψουμε τον Κόσμο. Στο αρχαίο παρελθόν που κατανοούσε σχετικά πρώιμα την σύνδεση μεταξύ της ανθρωπότητας και του Κόσμου, η Γλώσσα διέφερε ως μέσο έκφρασης, εισαγάγοντας διαφορετικούς όρους κάθε φορά. Οι Αιγύπτιοι για παράδειγμα χρησιμοποιούσαν για να εκφραστούν την οπτική γλώσσα των Ιερογλυφικών. Σε αυτή την γλώσσα ο κόσμος του Ανθρώπου ήταν άρρηκτα συνδεδεμένος με τον Κόσμο των Θεών και τον κάτω κόσμο. Από την γλώσσα τους που μεταφράστηκε στην δική μας γνωρίζουμε πως περιγράφεται η Κοσμική Μαγεία, όμως για εκείνους ήταν μία διαφορετική μορφή Μαγείας, άσχετη με το είδος της Μαγείας που κατανοούμε σήμερα.
Αν παρατηρήσουμε πλέον την παραδοξότητα του Κβαντικού κόσμου, την Αρχή της Αβεβαιότητας και την Κβαντική Διεμπλοκή, μπορούμε να δούμε την ίδια μορφή Μαγείας που ενέπνευσε τους Αιγύπτιους. Όπως σημείωσε ο Συγγραφέας Λογοτεχνίας του Φανταστικού Arthur C. Clarke, κάθε μορφή εξελιγμένης τεχνολογίας είναι για τον Παρατηρητή, πανομοιότυπη με την Μαγεια, που είναι η μυστηριώδης κόλλα που ανακατεύει, συνδέει και ενεργοποιεί, μετατρέποντάς μας από το τίποτα στα πάντα. Η Ιερή Δημιουργία είναι ο αντικατοπτρισμός της Μαγικής Κβαντικής κατάρρευσης στην ύπαρξη.
Η Μαγεια στην Φιλοσοφία και τον Πολιτισμό
Την Γνώση αυτή της Ιερής Μαγείας και των Κοσμικών Μυστηρίων την κατείχαν καλά όλοι οι γνωστοί ανυπέρβλητοι Φιλόσοφοι. Ο Πλάτωνας, ο Πυθαγόρα, ο Εμπεδοκλής, ο Δημόκριτος, ο Πλωτίνος, και άλλοι Ερευνητές της Σοφίας ταξίδεψαν εκτενώς για να γνωρίσουν και να κατανοήσουν αυτή την Γνώση. Κατά την επιστροφή τους δίδαξαν και διέδοσαν την Γνώση αυτή μέσα από δημόσιους λόγους, ούτως ώστε να διαμοιραστεί στο ευρύ κοινό, αλλά και μέσα από τις Σχολές τους για εκείνους που ήθελαν να μυηθούν στην Βαθύτερη γνώση του Κόσμου. Η Μαγεια και η Φιλοσοφία αντιμετωπίζονταν ως πτυχές της ίδιας μετάδοσης Γνώσης. Επρόκειτο για την Τέχνη των Υλικών και Άυλων όντων. Η Γνώση των αγνών και των δευτερευόντων μορφών.
« Ο Τρόπος με τον οποίο θα εξελιχθεί το Σύμπαν εξαρτάται από εσένα» – Henryk Skolimowski
Τα μεγάλα Φιλοσοφικά αλλά και Θρησκευτικά Ιδρύματα έγραψαν κείμενα σχετικά με την Χρήση της Ιερής Μαγείας. Ο Βιβλικός Βασιλιάς Σολομώντας είχε ανακηρυχτεί ως ένας επιδέξιος άνθρωπος στις τέχνες της Μαγείας και λέγεται πως ο ίδιος ο Θεός του μετέδωσε την Γνώση της «Αληθινής Επιστήμης των Πραγμάτων». Η Μαγεια συνδέεται με τον Κόσμο και την Δημιουργία σε διάφορους πολιτισμούς, αλλά και ιθαγενείς φυλές που αποκαλούνται πρωτόγονες. Η Σαμανική επαφή με τον πνευματικό κόσμο φαίνεται πως ήταν μία παγκόσμια αρχή κατά την πρώιμη ανάπτυξη των ανθρώπινων κοινωνιών. Για εκατονταετίες ήταν γνωστό πως οι τελετουργικές πράξεις, η Γλώσσα και η Πρόθεση (Πνευματική συγκέντρωση) σχημάτιζαν μία μαγική επιρροή στις ζωογόνες δυνάμεις του Σύμπαντος. Η Μαγεία είναι η τέχνη της συμμετοχής στις Δυνάμεις που μας περιτριγυρίζουν και βρίσκονται μέσα μας. Ο Ανθρωπολόγος Bronislaw Malinowski αναφέρει πως κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα από το πόσο πρωτόγονος είναι, χρησιμοποιεί καθημερινά την Μαγεία και την Επιστήμη. Οι Μαγικές πρακτικές αλλά και αρκετές θρησκευτικές τελετές μοιάζουν στον τρόπο που ενσωματώνουν την χρήση των Συμβόλων, των λέξεων ή των εικόνων για να επιφέρουν μετατροπές στην Συνειδητότητα. Παρομοίως, η Μαγεία και η Θρησκεία συχνά εξυπηρετούν την ίδια λειτουργία σε μία κοινωνία. Η Διαφορά είναι πως η Μαγεία σχετίζεται περισσότερο με την προσωπική σύνδεση του ατόμου με τις άυλες δυνάμεις και την δύναμη της ατομικής Γνώσης. Αντίθετα, η Θρησκεία λειτουργεία για να συνδέσει την κοινότητα σε μία θεική ύπαρξη μέσω κάποιου συγκεκριμένου Δόγματος.
Η Μαγεία στην αυθεντική μορφή της είναι η πρακτική επέκταση της Φιλοσοφίας. Μέσα από την παρατήρηση και τον πειραματισμό ερευνά και αλληλεπιδρά με τις κρυφές δυνάμεις της Φύσης. Μέσα από τις μαγικές πρακτικές μπορεί κάποιος να κατανοήσει όλες τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του Μακρόκοσμου και του Μικρόκοσμου – Όπως αναφέρει και το ρητό του Ερμητισμού «Όπως Πάνω, έτσι και Κάτω». Υπό αυτή την έννοια, η Μαγεία μπορεί να θεωρηθεί ως η συγχώνευση της Επιστήμης και της Φιλοσοφίας. Η Μαγεία ήταν η συγχώνευση του Φυσικού κόσμου με το Ανθρώπινο πνεύμα. Η Έρευνα των μυστικών της Φύσεως, των Κοσμικών Μυστηρίων, έχει υπάρξει η πνευματική εξερεύνηση του Ανθρώπου πολύ πριν ξεκινήσει να εξερευνά την Επιστήμη.
Το Κίνημα της Αναγέννησης, και ειδικότερα οι μετέχοντες που αναζητούσαν τα μυστήρια της Μαγείας, βίωναν τον κόσμο και το Σύμπαν ως μία αναπτυσσόμενη Διάννοια, και όχι μόνο ως μία διανοητική ιδέα. Για εκείνους η ίδια η Τέχνη ήταν μία μορφή και έκφραση της Μαγείας. Ένας τρόπος μετάδοσης των μυστικών μοτίβων και των ενεργειών του Μακρόκοσμου, αποτυπωμένα στον κόσμο της Ύλης. Ο Διάσημος Γερμανός Αποκρυφιστής Κορνήλιος Αγρίππας (1486 – 1535) αναφερόταν στην Μαγεια ως ( Η Τελειότερη και Θεική Επιστήμη ). Ο Φιλόσοφος της Πρώιμης Αναγεννησιακής εποχής Marsilio Ficino έγραψε πως « Ολόκληρη η δύναμη της Μαγείας εμπεριέχεται στην Αγάπη. Η Μαγική Εργασία είναι η έλξη ενός πράγματος από ένα άλλο, λόγω μίας συγκεκριμένης φυσικής Συμπάθειας». Η Μαγεία έτσι ήταν ο τρόπος για να ευθυγραμμιστεί η Ανθρωπότητα με την Ζωντανή Διάννοια του Κόσμου, και για να μπορέσει να δεχθεί τις ενέργειες που την ενισχύουν. Με άλλα λόγια ήταν μία μορφή Κοσμικής Σύνδεσης και λήψης ενεργειακών Πληροφοριών.
Η Δυσφήμιση της Μαγείας
Στον 20Ο Αιώνα η Έννοια της μαγείας δυσφημήστηκε μέσα από την σύνδεσή της με τις μαύρες τέχνες και την εξάπλωση του Σατανισμού και του αποκαλούμενου «Αριστερού Μονοπατιού». Ο Σημαντικότερος από τους εκφραστές αυτού του Μονοπατιού ήταν ο Άγγλος Aleister Crowley, που όμως παρά τις αγαπημένες του εκφράσεις αντικοινωνικότητας και σπασίματος των Ταμπού, ήταν ένας άνδρας με βαθιά διορατικότητα στις πρακτικές της Μαγείας. Όταν επικοινωνούσε σε βαθύτερο επίπεδο ανέφερε πως η μαγεία είναι «Η Επιστήμη και η Τέχνη που επιφέρει την αλλαγή κατά βούληση». Ο Crowley χρησιμοποιούσε μία μορφή Πνευματικής/Μυστικιστικής Αρχής με σκοπό να εκπαιδεύσει το μυαλό ούτως ώστε να επιτυγχάνει μεγαλύτερη προσήλωση κατά την επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τις ανόργανες δυνάμεις του Κόσμου.
Ακόμη και σήμερα διάφορες μορφές Μαγικών πρακτικών έχουν συγχωνευτεί με Ψυχολογικές αρχές και χρησιμοποιούνται για να προωθήσουν τεχνικές προσωπικής εξέλιξης. Για παράδειγμα, οι τεχνικές απεικόνισης που χρησιμοποιούταν παλιότερα σε μαγικές πρακτικές, πλέον έχουν πάρει την θέση τους σε τομείς Κλινικής Ψυχολογίας αλλά και αθλητικής προπόνησης. Πρακτικές ευεξίας, όπως η Γιόγκα, το Tai Chi κ.α, βασίζονται σε μία σειρά στάσεων του σώματος, τεχνικών αναπνοής και διαλογισμού που συνδέονται με την ενεργητική δύναμη του Κοσμικού Matrix (Δικτύου) που μας περιβάλλει και στο οποίο ενσωματωνόμαστε. Σε άλλες εποχές αυτές οι πρακτικές θα θεωρούνταν μυστικιστικές και Μαγικές. Τώρα όμως είναι ένα μέρος του κόσμου στον οποίο ζούμε, ενσωματωμένο στην καθημερινότητά μας, έστω και αν δεν το γνωρίζουμε συνειδητά.
Η Τέχνη μπορεί να θεωρηθεί ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της Μαγείας, σε οποιαδήποτε μορφή (Ζωγραφική, Συγγραφή, Μουσική, Γλυπτική ή άλλη μορφή) και αν εκφράζεται. Επίσης η λέξη τεχνολογία, που προέρχεται από την λέξη «Τέχνη», σημαίνει « η επιστήμη της Τέχνης». Όμως είτε μιλάμε για την Μαγεια, είτε για την Τεχνολογία, την Τέχνη ή την Επιστήμη, κατά βάθος όλα αναφέρονται στο ίδιο πράγμα – Το ερευνητικό μονοπάτι προς την Γνώση και την κατανόηση. Και αυτή η περιπέτεια προς την Γνώση περιλαμβάνει και συχνά ενσωματώνει όλα τα πιθανά μονοπάτια, που αποτελούν μέρη του ίδιου σώματος, απλώς ενδεδυμένα με διαφορετικές φορεσιές, ανάλογα με το περιεχόμενο, τον χρόνο και τον Πολιτισμό.
Τέλος 1ου Μέρους | Πηγή Άρθρου