Η Ζωγραφική του Castiglia είναι μονοχρωματική, και εξερευνά την ζωή, τον θάνατο αλλά και την ανθρώπινη κατάσταση.
Και ενώ αρκετοί Σουρεαλιστές αντλούν έμπνευση από το φανταστικό και το ονειρικό, εκείνος φτιάχνει καμβάδες που συνδέονται με την ίδια τη ζωή, κάτι που είναι πραγματικά αλληγορικό.
Οι Αρχετυπικές φιγούρες στο ζωγραφικό έργο του Castiglia ενσωματώνουν την φθορά της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ο Θεατής μυείται μέσα από τους πίνακες στην ειρωνική συμβίωση της ζωής και του θανάτου, ενώ οι ίδιες οι εικόνες απεικονίζουν τις εμπειρίες της ζωής που πηγάζουν από την ζωή. Δεν κοιτά μονάχα την μορφή, παρατηρεί μέσα της, σε ένα βαθύτερο ψυχολογικό και ασυνείδητο κόσμο.
Ο Vincent Castiglia είναι ο πρώτος Αμερικανός Καλλιτέχνης που δέχτηκε πρόσκληση για ατομική έκθεση από τον H.R.Gigger, έτσι ώστε να εκθέσει τα έργα του στην Γκαλερί του Μουσείου Gigger.
Η Έκθεση του, Remedy for the Living κράτησε συνολικά έξι μήνες. Το 2010 ο Castiglia δημιούργησε για τον Κινηματογράφο και την Μουσική, αφού έφτιαξε την αφίσα της ταινίας Savage Country του MTV, απεικονίζοντας τρεις δολοφόνους. Νωρίτερα την ίδια χρονιά ζωγράφισε το εξώφυλλο του Δίσκου “Eparistera Daimones” για τους Triptykon.
Τα έργα του έχουν εκτεθεί σε εκθεσιακούς χώρους στην Αμερική αλλά και το εξωτερικό, ενώ έχουν εμφανιστεί στο Discovery, The Science και πάρα πολλές ακόμη τηλεοπτικές παρουσιάσεις.
Ζωγραφίζοντας με Αίμα
Ο Castiglia δημιουργεί την τέχνη του με αίμα, που τεχνικά θεωρείται ιστός, αφού αποτελείται από 55% πλάσμα, ένα κιτρινωπό υγρό που έχει σε περιεκτικότητα 90% νερό. Οι φιγούρες του καλλιτέχνη, τα νεύρα και το δέρμα τους, είναι ζωγραφισμένα με αυτό που ονομάζουμε “υγρή σάρκα”, και προσδίδει την αληθινή αίσθηση της ματαιότητας που θέλει να αποδώσει.
Με αυτό τον τρόπο ο ρεαλισμός δεν είναι μία οπτική οφθαλμαπάτη λόγω του ρεαλισμού και του ταλέντου του καλλιτέχνη, αλλά η μεταφορά της σάρκας και του αίματος στον καμβά. Με αυτό τον τρόπο στην ιδιωτικότητα του στόυντιό του, ο Castiglia εξασκεί ένα είδος σύγχρονης Φλεβεκτομής, αντλώντας αίμα, την ζωτική δύναμη που περιέχει την ίδια την ψυχική ενέργεια, επιτρέποντας στον θεατή να βιώσει από πρώτο χέρι την θνητότητα του ανθρώπου αλλά και τον φόβο για την απώλεια της ζωής.