Πρόσφατες απεικονίσεις με ακτίνες Χ ενός πίνακα που δείχνει τον Dee να διεξάγει ένα πείραμα, του Henry Gillard Glindoni παρουσιάζουν μία κρυμμένη εικόνα που αναδεικνύει την μυστική πλευρά του διάσημου Αποκρυφιστή John Dee
Ο John Dee ήταν ένας άνθρωπος με πολλές πλευρές και ταλέντα, καθώς ήταν Λόγιος, Φιλόσοφος, Πλοηγός, Γιατρός αλλά και Αστρολόγος της Βασίλισσας Ελισάβετ I της Αγγλίας. Ένας Αινιγματικός άντρας που ταλαντευόταν μεταξύ επιστήμης και Αποκρυφισμού. Περισσότερες λεπτομέρειες για το Απόκρυφο Έργο του Dee μπορείς να διαβάσεις εδώ.
Ο Guardian σε άρθρο του αναφέρει πως η απεικόνιση με ακτίνες Χ που πραγματοποιήθηκε για το Royal College of Phusicians, η Έκθεση “ Scholar, courtier, magician: the lost library of John Dee ,” αποκάλυψε πως ο John Dee στεκόταν μέσα σε ένα κύκλο από ανθρώπινα κρανία.
Ο Αυθεντικός πίνακας ίσως απεικόνιζε ακριβέστερα τον John Dee και τα ενδιαφέροντά του αφού, ήταν ιδιαίτερα γνωστός για τις προσπάθειές του για να επικοινωνήσει με τον πνευματικό κόσμο, και ιδιαίτερα τους Αγγέλους. Ήταν ένας μεθοδικός άνθρωπος και είχε στην κατοχή του συγκεκριμένα αντικείμενα που χρησιμοποιούσε για τους μαγικούς σκοπούς του και παρουσιάστηκαν στην έκθεση, όπως η μαγική Κρυστάλλινη σφαίρα του αλλά και ο καθρέπτης.
Μαζί με τα αντικείμενα αυτά υπάρχουν 47 από τα 100 βιβλία που διασώζονται από την αχανή βιβλιοθήκη του John Dee. Η Θεματολογία των τόμων αυτών ποικίλει, με τα Μαθηματικά, την Φιλοσοφία, την Ιστορία, την Αστρολογία, την Κρυπτογραφία και την Αλχημεία να βρίσκονται μεταξύ αυτών. Οι Διαφορετικές θεματολογίες αποκαλύπτουν την πολύπλευρη φύση του Dee που εκτός από τον Μυστικισμό ενδιαφερόταν πολύ για τις παραδοσιακές επιστήμες.
Portrait of John Dee painted during the 17th century by an unknown artist. National Maritime Museum at Greenwich. ( Public Domain )
Το Smithsonian παρέχει μία εξήγηση για την αρχική απεικόνιση με τα κρανία στον πίνακα του Glindoni αναφέροντας πως “αφού πέθανε η Ελισάβετ οι Λόγιοι και οι Καλλιτέχνες απεικόνιζαν τον John Dee ως ένα ανόητο εμμονικό άνθρωπο. Ίσως ο Καλλιτέχνης εμπνεύστηκε τα κρανία μέσα από την εμμονή της Βικτοριανής εποχής με τον Θάνατο. Όμως γιατί ζωγράφισε ξανά από πάνω;”Η Απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι βέβαιη, όμως ο Birkwood ανέφερε στον Guardian πως ίσως ο άνθρωπος που απέκτησε τον πίνακα ήθελε μία διαφορετική απεικόνιση καθώς είχε διαφορετική άποψη για τον Dee, ή απλά αποστρεφόταν από το μακάβριο θέαμα των κρανίων.
Πέρα από τα κρανία, αναδιαμορφώθηκαν αρκετές άλλες πτυχές του αυθεντικού πίνακα. Ένα άρθρο σχετικά του Hyperallergic αναφέρει πως οι αλλαγές συμπεριλαμβάνουν “την πρόσθεση του βοηθού του Dee, Edward Kelley καθώς και διάφορα βάζα και σφαιρικά αντικείμενα που απεικονίζονται στο τραπέζι κοντά στον Dee.