Η Σκοτεινή Τέχνη του H.R Giger που εισέβαλε στην ψυχή της ανθρωπότητας έπειτα από τον σχεδιασμό του πλάσματος Alien για την επιτυχημένη Sci-Fi Horror ταινία του Ridley Scott
H.R Giger : Οι “Βιομηχανικοι” Εφιαλτες
O Hans Rudolf Giger ήταν ένας Σουρεαλιστής ζωγράφος που ζούσε στην Ζυρίχη και ήταν γνωστός για την ένωση των ανθρώπων και των μηχανών σε μία “Βιομηχανική” σχέση που ανέδυε και έδινε έμφαση στην σκοτεινή και δίχως συναίσθημα πλευρά της τεχνολογίας. Τα Γκροτέσκ και σκοτεινά σεξουαλικά οράματα του Ελβετού Καλλιτέχνη που δημιουργήθηκαν αρχικά με βόυρτσα και έπειτα σε παστελ, μαρκαδόρους, ελαιογραφία και μελάνι, υιοθετήθηκαν από διάφορες μορφές τέχνης όπως οι ταινίες, artwork δίσκων, project εσωτερικής διακόσμησης, ακόμα και σχέδια tattoo. Η Ελβετία έχει δύο θεματικά μπαρ βασισμένα στο έργο του, ενώ το σύνολο της δουλειάς του προβάλλεται στο Μουσείο Giger. Σε συνέντευξή του το 2009 ευχαρίστησε τον Samuel Beckett, τον H.P.Lovecraft, τον Συγγραφέα Edgar Wallace και τους παιδικούς του τρόμους ως κύριες πηγές έμπνευσης για τους πίνακές τους που έχουν περιγραφεί ως ένας συνδυασμός Gothic αποσύνθεσης με Φουτουρισμό.
Ο H.R.Giger γεννήθηκε το 1940 στο Chur και ήταν γιός ενός φαρμακοποιού που αντιμετώπιζε την τέχνη ως ένα χάσιμο χρόνου δίχως πιθανότητα κέρδους και τον προέτρεπε να ακολουθήσει τα δικά του επαγγελματικά βήματα. Όμως δίχως να τον ακούσει ο Hans μελέτησε Αρχιτεκτονική και Βιομηχανικό σχέδιο στην Ζυρίχη. Η πρώτη μεγάλη προβολή προήλθε το 1969 όταν ο H.H. Kunz, συνιδιοκτήτης της πρώτης Τυπογραφικής εταιρίας της Ελβετίας, εκτύπωσε και διαμοίρασε τις πρώτες μεγάλες δουλειές του Giger. Από εκείνη τη στιγμή έως και τον θάνατό του ακολούθησε μία τεράστια και άκρως επιτυχημένη καριέρα στην τέχνη αλλά και την Εσωτερική διακόσμηση. Τα Ζωγραφικά του Βιβλία, ειδικότερα το Necronomicon και το Necronomicon II ( 1985) καθώς και η συχνή παρουσία της τέχνης του στο περιοδικό Omni βοήθησαν τoν H.R Giger να εξαπλώσει παγκοσμίως την φήμη του. Μέσα από την ζωγραφική του τέχνη ο H.R Giger εισήγαγε τις διαστρεβλωμένες απεικονίσεις, που δεν είχαν παρουσιαστεί από την εποχή του Hieronymus Bosch. Τα στοιχεία των ζωγραφικών του τεχνικών επίσης ήταν η αφορμή για την δημιουργία του Cyberpunk κινήματος στα τέλη του 1980 – 90 επηρεάζοντας ακόμη και ταινίες όπως το Matrix.
to 1975 o H.R Giger βοήθησε στην κινηματογραφική μεταφορά του Sci Fi μυθιστορήματος Dune από τον Alejandro Jodorowsky αναφέροντας σχετικά: ” Ο Πλανήτης μου ήταν γεμάτος από μοχθηρία. Ένα μέρος στο οποίο εξασκούσαν την Μαύρη Μαγεία στο οποίο η μέθη και η διαστροφή ήταν καθημερινές συνήθειες.. Ακριβώς το μέρος για μένα…”
Μερικά χρόνια αργότερα ο H.R Giger συνάντησε τον Ridley Scott και τον βοήθησε στην δημιουργία του Alien. Ο Πίνακας του Giger με τίτλο Necronom IV που απεικονίζει ένα Τέρας με ανθρώπινο κορμί και γκροτέσκο Φαλλικό κρανίο έκανε μεγάλη εντύπωση στον Ridley Scott, τόσο που το χρησιμοποίησε ως έμπνευση για την βραβευμένη sci-fi ταινία τρόμου. Η συνεισφορά του Giger συμπεριλάμβανε την σκηνή του Ξενομορφιστή, τα εξωγήινα αυγά, αλλά και τον σχεδιασμό του εξωγήινου σκάφους…