Από τότε που εξελίχθηκε η Ροκ μουσική συνδέθηκε αρκετές φορές με το Ανεξήγητο, τον Αποκρυφισμό, και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και με τον Σατανισμό. Κάποιες φορές αυτή η σύνδεση περιείχε μία δόση αλήθειας. Έτσι σε αυτό το επεισόδιο Weirdo θα δούμε με ποιό τρόπο ασχολήθηκαν με τον Αποκρυφισμό οι Led Zeppelin, και πιο συγκεκριμένα ο Κιθαρίστας τους Jimmy Page!!
Αν σου άρεσε το βίντεο κάνε εγγραφή εδώ
Ο Terry Manning κοίταξε αμήχανα τον βινύλιο Master του άλμπουμ που θα ονομαζόταν Led Zeppelin III, κρατώντας το χέρι του σταθερό καθώς σκάλιζε τις λέξεις στον εσωτερικό δακτύλιο του δίσκου. Ένα ειδικό σκεύος είχε τοποθετηθεί πάνω στον δίσκο έτσι ώστε να αποκαλύπτει μόνο την περιοχή που χάραζε, έτσι ώστε να αποφύγει τυχόν γρατζουνιές στο βυνίλιο που θα κατέστρεφαν το Μάστερ. Ο Κιθαρίστας Jimmy Page, τον παρατηρούσε ενθουσιασμένος και μαστουρωμένος.
Ήταν εκείνος που εκλιπαρούσε τον Manning να χαράξει το μήνυμα που θα κοσμούσε κάθε εξώφυλλο σε όλα τα δισκοπωλεία, και θα κατέληγε στα χέρια κάθε θαυμαστή. Αν δεν αναζητούσες το μήνυμα οι λέξεις θα παρέμεναν αόρατες, αλλά η ύπαρξή τους στον ίδιο τον δίσκο θα επηρέαζε την πορεία του, μέσα από την «μαγική σημασία τους», μέσα από την φράση “Do what thou wilt.” Αυτή η στιγμή ίσως είναι ο μικρόκοσμος της επιρροής που θα είχε ο Αποκρυφισμός στην Ροκ.
Θα προσέδιδε μία τέτοια ατμόσφαιρα στην ευρύτερη Ροκ σκηνή, με τρόπους που ούτε ο Manning μπορούσε να προβλέψει. Η Στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι καταλληλότερη, αφού οι θαυμαστές αναζητούσαν την επόμενη μετενσάρκωση του Διόνυσου που θα τους υπενθύμιζε πως ο Θεός δεν είναι νεκρός. Και μέσα από τους Led Zeppelin μπορούμε να δούμε περίτρανα την δύναμη της Αποκρυφιστικής φαντασίας και τον τρόπο με τον οποίο o Αποκρυφισμός εκφράζεται μέσα από την Ροκ.
Αποκρυφισμός και Ροκ: Η Σκοτεινή ιστορία των Led Zeppelin
Ο Manning ήταν παλιός φίλος του Page και βετεράνος της πρώιμης Βιομηχανίας της Ροκ, και είχε κληθεί για να κάνει το Mastering του Δίσκου. Εκείνη την ημέρα του 1970 στο στούντιο Mastercraft του Memphis, εκείνος και ο Page έκαναν την τελική μίξη και προχώρησαν στο μάστερ. Θα ήταν ένα διαφορετικό άλμπουμ, αφού το σκληρό στυλ των Zeppelin είχε «μαλακώσει» από τις βρετανικές Φολκ επιρροές.
Το κομμάτι που άνοιξε τον δίσκο όμως, το “Immigrant Song”, ήταν στο στυλ τους, ένα ξεφάντωμα εμπνευσμένο από την ιστορία των Βίκινγκ, σχετικά με τους Ανέμους και τις Αίθουσες της Βαλχάλα. Εκείνη την εποχή ο Page είχε εμμονή με τον Άλιστερ Κρόουλι, και πίστευε πως ήταν μία «παρεξηγημένη διάννοια», θεωρώντας πως ο ίδιος σαν δημόσιο πρόσωπο της Ροκ θα έπρεπε να εξαπλώσει τη γνωστή μαγική ρήση του Crowley και του Θελημητικού Κινήματος “Do what thou wilt shall be the whole of the law.”
Μάλιστα ο Manning μετέπειτα είχε αποκαλύψει πως δεν γνώριζε καν πως ο Jimmy page είχει αποπειραθεί να πραγματοποιήσει ακόμα και τελετουργικό.. Ο Page είχε επενδύσει ένα τεράστιο ποσό για να αποκτήσει σπάνια χειρόγραφα του Κρόουλι, αγοράζοντας επίσης το σπίτι του στις όχθες του Loch Ness, μία έπαυλη που φημολογείται πως ήταν στοιχειωμένη από πνεύματα που είχει επικαλεστεί ο Μάγος Κρόουλι.
Είκοσι χρόνια αργότερα, ο Manning κάνοντας ζάπινγ έπεσε πάνω σε ένα τηλευαγγελιστή που κήρρυτε ενάντια στην επιρροή του διαβόλου στη Ροκ, κρατώντας ένα αντίτυπο βινυλίου του δίσκου Led Zeppelin III, ενός Άλμπουμ που θεωρήθηκε ένας από τους σπουδαιότερους Ροκ δίσκους όλων των εποχών από κριτικούς και θαυμαστές. Καθώς η κάμερα εστίασε περισσότερο στο άλμπουμ, ο Τηλευαγγελιστής τοποθέτησε το δάχτυλό του στις λέξεις που ήταν χαραγμένες πάνω του…
Σήμερα ο Jimmy Page απορρίπτει την αγάπη του στον Κρόουλι, ονομάζοντάς την ως μία από τις πολλές παράξενες αναζητήσεις στην ζωή του, λέγοντας πως ο Αποκρυφισμός και η σχέση του με αυτόν ήταν κάτι παροδικό . Σε μία συνέντευξη του 2012 στο Rolling Stone, φάνηκε να ενοχλείται που έπρεπε να απαντά συνεχώς ερωτήσεις σχετικές με το θέμα τόσα χρόνια μετά..
Ο Page ανακάλυψε για πρώτη φορά τα βιβλία του Κρόουλι όταν ήταν έντεκα χρονών, και ενώ ένιωσε το ενδιαφέρον να τον κυριεύει, δεν μπορούσε στην ουσία να εισχωρήσει στα συχνά αδιαπέραστα και δυναμικά πεζογραφήματα που προσέφερε ο Αποκρυφισμός. Όταν επέστρεψε ως ενήλικος πια στα βιβλία του Διάσημου «Μάγου», θεώρησε την Φιλοσοφία του Κρόουλι ως μία δίοδο απελευθέρωσης του εαυτού του.
Στα τέλη του 1960, ο Page ξεκίνησε να συλλέγει τα έργα του Κρόουλι και το 1970 αγόρασε το σπίτι του Μάγου στο Λοχ Νες, ένα σπίτι που είχε αγοράσει το 1899 αφού εξυπηρετούσε η τοποθεσία για την διεξαγωγή μαγικών τελετουργικών. Ο Κρόουλι εκείνη την εποχή επιχειρούσε να ολοκληρώσει ένα Τελετουργικό κατά το οποίο ο Μάγος επικαλείται το Φύλακα Άγγελό του, που απαιτούσε προετοιμασία ενός ολόκληρου χρόνου νηστείας, έντονης προσευχής και την επίκληση δαιμονικών και μη πνευμάτων.
Το τελετουργικό αυτό βρέθηκε σε ένα μεσαιωνικό Γροιμόριο που έγινε γνωστό ως «Το Βιβλίο της Ιερής Μαγείας του Άμπρα Μελίν του Μάγου», ένα κείμενο γεμάτο σύνθετες και θρησκευτικές επικλήσεις, λίστες επουράνιων ονομάτων κ.α Η Πρακτική χρήση του Γροιμορίου αναφέρει πως εκείνος που το χρησιμοποιεί μπορεί να γίνει αόρατος, να ανακαλύψει θησαυρούς, ακόμα και να βρει αντικείμενα (όπως βιβλία) που είχε χάσει. Ο Κρόουλι πίστευε όμως πως, ο Ιερός Φύλακας Άγγελος δεν ήταν στην ουσία μία εξωτερική Θεική Ύπαρξη, αλλά μία έκφραση του Ανώτερου Εαυτού που βρίσκεται μέσα μας.
Το σπίτι προτού του αγοράσει ο Κρόουλι θεωρούταν ως πηγή ασθενειών. Λέγεται μάλιστα πως μία εκκλησία που ήταν τοποθετημένη εκεί είχε καεί ολοσχερώς σκοτώνωντας όλους όσους εγκλωβίστηκαν μέσα. Η Φήμη του Κρόουλι για την σχέση του με τις σκοτεινές μαγικές τέχνες στοίχειωσε πολλαπλώς το μέρος. Κανείς δεν γνωρίζει φυσικά τι έκανε o διάσημος κιθαρίστας των Zeppelin εκεί, εκτός από μεγάλα και πολυτελή πάρτι.
Πούλησε το σπίτι και άνοιξε ένα βιβλιοπωλείο στο Λονδίνο ονομάζοντάς το Equinox, από μεία σειρά βιβλίων του Κρόουλι. Ο Page ξόδεψε πολλά λεφτά για να κρατήσει το μαγαζί και να μην το μετατρέψει σε ένα τυπικό βιβλιοπωλείο, προσλαμβάνοντας μάλιστα έναν αρχιτέκτονα ώστε να σχεδιάσει το μαγαζί στο στυλ μίας απόκρυφης σέκτας του 19ου Αιώνα με Αιγυπτιακά Μοτίβα.
Η Εμμονή του Page για τον Κρόουλι συνδυάστηκε άριστα με την αγάπη του Robert Plant για την Κέλτικη Λαογραφία και το Φανταστικό, ειδικότερα την Φανταστική Λογοτεχνία του Τόλκιν. Οι αναφορές στα Χόμπιτ και την Μέση Γη του Τόλκιν ήταν ξεκάθαρες στους στίχους των Led Zeppelin , με την Mordor και το Γκόλουμ να βρίσκονται ανάμεσά τους. O Plant ήθελε επίσης οι στίχοι του να διατηρούν μία Μυθολογική έννοια, περιγράφοντας μάλιστα τον Κέλτικο Μυστικισμό ως την ζωτική πηγή για το πνεύμα που απέπνεε η μπάντα.
Ο Plant μεγάλωσε στο West Bromwich της Αγγλίας, μία περιοχή που βρίθει από τους Μύθους και την Λαογραφία. Και η μαγική δουλειά του Page στην κιθάρα ήταν το εξαιρετικό όχημα για να απαγγείλεις ή και να τραγουδήσεις Λαογραφικούς Φανταστικούς στίχους. Το “Immigrant Song” αποτελεί ένα τρανό παράδειγμα. Είναι η παθιασμένη ανάσα του δράκου που ξεδίπλωσε την νέα δεκαετία του 70, μία περίοδος που θα ενδυνάμωνε την Μυθολογία , το Φανταστικό και το Απόκρυφο με τον ίδιο τρόπο που η μπάντα έκανε με την μουσική της.
O Lester Bangs, η ιδιοφυία της Κριτικής του Ροκ, προφήτευσε αυτή την ένωση των φανταστικών κόσμων που δημιουργήθηκε από τους αρχαίους θρύλους και την Πνευματιστική επανάσταση στην κριτική του για το άλμπουμ Led Zeppelin III στο Rolling Stone το 1970. Οι Led Zeppelin γρήγορα μετατράπηκαν σε σημείο αναφοράς για όλες τις παράξενες και απόκρυφες μεταλλάξεις της δεκαετίας του 1970. Από τον Τόλκιν στον Κρόουλι, από την Λογοτεχνία του Φανταστικού, η σκοτεινότερη πτυχή του 1970 με την μαγική υφή της άπλωνε τα δίχτυα της παντού, μέσα από τις μουσικές της μεγάλης Μπάντας Led Zeppelin και τα σκοτεινά μονοπάτια που απλώνει ο Αποκρυφισμός.
Το παραπανω είναι μεταφρασμενο αποσπασμα απο το βιβλιο «Season Of the Witch: How the Occult Saved Rock and Roll»